Навигација

ДС2ВС - Виртуелна стварност

Спецификација предмета
НазивВиртуелна стварност
АкронимДС2ВС
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Софтверско инжењерство
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Наставник/сарадник (ДОН)
        Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
        Условљност другим предметимаНема
        Циљеви изучавања предметаУпознавање са концептима и технологијама виртуелне стварности који поспешују интеракцију човека са рачунаром и истраживање комплексних система, скупова података или искустава, уз могућност стицања практичног знања кроз развој сценарија и прототипских апликација применом технологија као што су Java3D ili X3D/VRML.
        Исходи учења (стечена знања)Стицање знања потребних за примену виртуелне стварности у истраживачким, научним и техничким применама, уз дубље упознавање са одређеним практичним аспектима имплементације.
        Садржај предмета
        Садржај теоријске наставеИнтеракција човек-машина; принципи креирања корисничког интерфејса; парадигме виртуелних окружења; примене виртуелне стварности; фактори људске перцепције и технологије; улазни и излазни уређаји; 3D рачунарска графика у реалном времену; креирање сцена и симулација; алати: OpenGL, Open Inventor, Java3D, VRML/X3D; елементи VRML; колаборативна и дистрибуирана виртуелна стварности; социјални ефекти.
        Садржај практичне наставеЗаједничко конципирање и разрада практичног сценарија или теме пројекта; упућивање у релевантне концепте, приступе, средства и литературу; праћење и дискусија решења, резултата и могућих побољшања током рада на пројекту и његовог документовања.
        Литература
        1. Virtual Reality Technology, Second Edition with CD-ROM Grigore C. Burdea, Philippe Coiffet ISBN: 0-471-36089-9 Wiley-IEEE Press; 2 edition (June, 2003)
        2. Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design R. Sherman, Alan Craig Series:Morgan Kaufmann series in computer graphics and geometric modeling Morgan Kaufmann; 1st edition (September, 2002) ISBN: 1558603530
        3. Brooks Jr., F. P., "What's Real About Virtual Reality?", IEEE Computer Graphics And Applications, 19(6), 16, 1999
        4. Hayward V, Astley OR, Cruz-Hernandez M, Grant D, Robles-De-La-Torre G. Haptic interfaces and devices. Sensor Review 24(1), pp. 16-29, 2004
        5. Java 3D Official Home Page - The Java 3D community source project, https://java3d.dev.java.net/
        Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
        ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
        6
        Методе извођења наставеНепосредни рад са студентима на решавању практичних питања која се јављају током имплементације решења која користе виртуелну стварност
        Оцена знања (максимални број поена 100)
        Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
        Активности у току предавањаПисмени испит
        Практична настава20Усмени испит30
        Пројекти50
        Колоквијуми
        Семинари0