DS2VS - Virtuelna stvarnost
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Virtuelna stvarnost | |||
Akronim | DS2VS | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Softversko inženjerstvo | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa konceptima i tehnologijama virtuelne stvarnosti koji pospešuju interakciju čoveka sa računarom i istraživanje kompleksnih sistema, skupova podataka ili iskustava, uz mogućnost sticanja praktičnog znanja kroz razvoj scenarija i prototipskih aplikacija primenom tehnologija kao što su Java3D ili X3D/VRML. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje znanja potrebnih za primenu virtuelne stvarnosti u istraživačkim, naučnim i tehničkim primenama, uz dublje upoznavanje sa određenim praktičnim aspektima implementacije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Interakcija čovek-mašina; principi kreiranja korisničkog interfejsa; paradigme virtuelnih okruženja; primene virtuelne stvarnosti; faktori ljudske percepcije i tehnologije; ulazni i izlazni uređaji; 3D računarska grafika u realnom vremenu; kreiranje scena i simulacija; alati: OpenGL, Open Inventor, Java3D, VRML/X3D; elementi VRML; kolaborativna i distribuirana virtuelna stvarnosti; socijalni efekti. | |||
Sadržaj praktične nastave | Zajedničko koncipiranje i razrada praktičnog scenarija ili teme projekta; upućivanje u relevantne koncepte, pristupe, sredstva i literaturu; praćenje i diskusija rešenja, rezultata i mogućih poboljšanja tokom rada na projektu i njegovog dokumentovanja. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | ||||
Metode izvođenja nastave | Neposredni rad sa studentima na rešavanju praktičnih pitanja koja se javljaju tokom implementacije rešenja koja koriste virtuelnu stvarnost | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | 50 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 0 |