СИ2ОО1 - Објектно-оријентисано програмирање 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Објектно-оријентисано програмирање 1 | |||
Акроним | СИ2ОО1 | |||
Студијски програм | Софтверско инжењерство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Не постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаје градиво курсева: СИ1П1, СИ1П2, СИ1ПП1 и СИ1ПП2. | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање и овладавање основним принципима објектно-оријентисаног програмирања, као што су апстракција, капсулација, наслеђивање и полиморфизам. Разумевање концепaта изузетака и шаблона. Стицање вештине објектно-оријентисаног програмирања на језику C++ . Коришћење стандардне библиотеке шаблона (STL). | |||
Исходи учења (стечена знања) | По успешно савладаном предмету, студенти ће бити оспособљени да: - интерпретирају и примењују парадигму објектно-оријентисаног програмирања; - демонстрирају принципе објектно-оријентисаног програмирања на језику C++; - решавају практичне проблеме на језику C++; - користе стандардну библиотеку шаблона (STL). | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед концепата ОО програмирања на језику C++. Класе и објекти. Конструктори и деструктори. Статички чланови. Пријатељи. Угнежђене и локалне класе. Преклапање оператора. Извођење и наслеђивање. Полиморфизам и динамичко везивање. Апстрактне класе. Вишеструко наслеђивање. Изузеци. Шаблонске функције и класе. Стандардна библиотека шаблона (STL). Улазни и излазни токови. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе, лабораторијскa показна и лабораторијске контролне вежбе. Домаћи задаци. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе концeпти ОО програмирања и даје дефиниција језика, док се на аудиторним вежбама демонстрирају практични примери објектно-оријентисаног програмирања на језику C++. Лабораторијске вежбе су подељене на показне и контролне. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 50 | |||
Семинари | 0 |