SI2OO1 - Objektno-orijentisano programiranje 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Objektno-orijentisano programiranje 1 | |||
Akronim | SI2OO1 | |||
Studijski program | Softversko inženjerstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Ne postoji formalan uslov, ali je očekivano da student poznaje gradivo kurseva: SI1P1, SI1P2, SI1PP1 i SI1PP2. | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje i ovladavanje osnovnim principima objektno-orijentisanog programiranja, kao što su apstrakcija, kapsulacija, nasleđivanje i polimorfizam. Razumevanje koncepata izuzetaka i šablona. Sticanje veštine objektno-orijentisanog programiranja na jeziku C++ . Korišćenje standardne biblioteke šablona (STL). | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Po uspešno savladanom predmetu, studenti će biti osposobljeni da: - interpretiraju i primenjuju paradigmu objektno-orijentisanog programiranja; - demonstriraju principe objektno-orijentisanog programiranja na jeziku C++; - rešavaju praktične probleme na jeziku C++; - koriste standardnu biblioteku šablona (STL). | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pregled koncepata OO programiranja na jeziku C++. Klase i objekti. Konstruktori i destruktori. Statički članovi. Prijatelji. Ugnežđene i lokalne klase. Preklapanje operatora. Izvođenje i nasleđivanje. Polimorfizam i dinamičko vezivanje. Apstraktne klase. Višestruko nasleđivanje. Izuzeci. Šablonske funkcije i klase. Standardna biblioteka šablona (STL). Ulazni i izlazni tokovi. | |||
Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe, laboratorijska pokazna i laboratorijske kontrolne vežbe. Domaći zadaci. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežbe se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode koncepti OO programiranja i daje definicija jezika, dok se na auditornim vežbama demonstriraju praktični primeri objektno-orijentisanog programiranja na jeziku C++. Laboratorijske vežbe su podeljene na pokazne i kontrolne. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 50 | |||
Seminari | 0 |