ОТ3РК - Радио комуникације
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Радио комуникације | |||
Акроним | ОТ3РК | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Телекомуникације и информационе технологије | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Телекомуникације I, Телекомуникације II | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним појмовима. Карактеристике и моделовање пропагационог медијума. Организација радио-комуникационих система. Основе пројектовања савремених радио-комуникационих система. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да савлада основне појмове и основне феномене везане за простирање радио-таласа. Додатно, на крају курса студент треба да има способност да самостално изврши основну анализу једног радио-комуникационог система са становишта технологије и организације. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Карактеризација радио-комуникација. Радио-канал. Слабљење, фединг, интерференција. Основни механизми простирања. Пропагациони модели. Базе података. Детерминистички и статистички приступ. Интерференција и интермодулација. Diversity. Макроскопски и микроскопски diversity. Технике комбиновања. Ћелијско организовање радио-система. Основни принцип ћелијског организовања. Анализа саобраћаја. | |||
Садржај практичне наставе | Laboratorija: Рад на спектралном анализатору. Рад на софтверском пакету за пројектовање радио-система. Прорачун радио-покривања и одређивање сервисне зоне. Симулатор интермодулационих сметњи. Мерење нивоа електричног поља реалног предајника. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и вежбе се држе кроз PowerPoint презентације и рад на табли. Практична настава се држи у лабораторији и подразумева вежбе показног типа, као и самосталан рад студената. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 50 | |||
Семинари | 0 |