ОС4МК - Микроелектронска кола
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Микроелектронска кола | |||
Акроним | ОС4МК | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Сигнали и системи | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са фамилијама монолитних дигиталних и аналогних ИК на бази Si, GaAs, полупроводничких хетероструктура и полимера, као и ИК у хибридној техници. Изучавају начин њихове израде и перформансе. Уче како се врши, при пројектовању, оптимизација њихових карактеристика (брзина, снага, потрошња и сл.) избором технолошких и геометријских параметара као и технологијом и техником израде. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу потребан ниво знања о дигиталним интегрисаним колима, пројектовању, карактеристикама, оптимизацији, одабиру технолошких и геометријских параметара. Кроз упоредну анализу студенти добијају увид о предностима појединих фамилија логичких кола у конкретној примени. Студенти ће такође стећи елементарна знања о употреби софтверских алата у анализи и пројектовању ИК. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дигитална логичка кола, фамилије и карактеристике. Оптимизација перформанси применом оптимизоване геометрије. Програмабилна логичка кола. Основне компоненте аналогних ИК. Дизајн танко и дебелослојних хибридних ИК. Оптимизација разраде кола и његових карактеристика. Полимерна ИК и технологија производње. Поређење са класичним ИК. Паковање ИК. | |||
Садржај практичне наставе | Прорачун општих карактеристика поједностављених ћелија познатијих фамилија логичких кола (логички нивои, маргине шума, статичка карактеристика, улазно излазне карактеристике, утицај температуре, кашњење, потрошња...). Презентација примене софтверских алата у анализи и пројектовању (Pspice 9.1 Student, Electric CAD, Abel...). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања на табли, дискусије и семинарски рад. Аудиторне вежбе на табли, дискусије и демонстрације конкретних реализација, као и презентације софтверских пакета. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 50 |