ОГ4ЕП - Електромоторни погони
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Електромоторни погони | |||
Акроним | ОГ4ЕП | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Енергетика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са улогом и значајем електромоторних погона, њиховим врстама и структурама, методама анализе, синтезе и пројектовањем електромоторних погона. Посебна пажња посвећена је управљању погоном као и заштити људи и опреме, као значајном питању у пројектовању, производњи и примени погона. Енергетска ефикасност и заштите животне средине са аспекта примене и експлоатације погона. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљени студенти за самосталну: • Анализу рада погона у стационарним и динамичким режимима. • Моделовање погона. • Избор компоненти погона. • Пројектовање погона. • Коришћење погона | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод. Избор мотора за електромоторни погон. Погон као динамички систем. Погон са моторима једносмерне струје: математички модел; управљање; статичке карактеристике; кочење у погону; динамика. Актуатори за једносмерне погоне. Погон са асинхроним мотором: математички модел; статичке карактеристике; кочење; динамика; управљање; векторска контрола; директна контрола момента; актуатори за погоне са АМ. | |||
Садржај практичне наставе | Стабилност погона. Загревањe и хлађење. Математички модел погона са МЈС и АМ:блок-шема; управљање; статичке карактеристике; кочење. Рачунарске методе анализе и симулација динамичких режима погона. Векторска контрола и директна контрола момента АМ. Лабораторијске вежбе. 1. Анализа рада електромоторног погона са МЈС; 2. Анализа рада електромоторног погона са АМ; | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1.5 | 0.5 | ||
Методе извођења наставе | Консултације, дискусије, демонстрације, презентације, пројекат. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 0 |