ИР4ЗП - Заштита података
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Заштита података | |||
Акроним | ИР4ЗП | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Рачунарске мреже, Оперативни системи 1 | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним концептима заштите података. Разумевање основа криптографије и сигурносних протокола. Упознавање са ризицима у мрежном окружењу и упознавање са свим нивоима на којима мере заштите треба да буду уведене. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи знања о начинима за одвраћање, детекцију, спречавање и неутралисање нарушавања сигурности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Расположивост, аутентикација, ауторизација, тајност, интегритет и контрола приступа. One-Time-Pad, Алгоритми тока (RC4), блоковски алгоритми (DES, AES), асиметрични алгоритми (Diffie-Hellman, RSA), хеш функције (MD-5). Аутентикационе апликације, управљање кључевима, сигурне Web конекције, електронско плаћање. Пасивни напади, активни напади, малициозни програми. Denial of Service. Мрежне баријере. | |||
Садржај практичне наставе | Исти као и за теоријску наставу. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | 30 часова предавања, 30 часова вежби на табли, 15 часова практичних вежби у лабораторији. Приближно 70 сати самосталног учења и вежбања. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 60 | |||
Семинари | 0 |