ДС2МХМ - Моделовање хетероструктурних микроелектронских направа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Моделовање хетероструктурних микроелектронских направа | |||
Акроним | ДС2МХМ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Наноелектроника и фотоника | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Учи студенте како се реалне полупроводничке направе представљају математичко-физичким моделима. Кроз анализу и симулацију модела упознају се како релевантни параметри утичу на функционисање направе и како се долази до оптималних конструкција (решења) постојећих, као и потенцијално нових хетероструктурних направа. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Учи студенте како се реалне полупроводничке направе представљају математичко-физичким моделима. Кроз анализу и симулацију модела упознају се како релевантни параметри утичу на функционисање направе и како се долази до оптималних конструкција (решења) постојећих, као и потенцијално нових хетероструктурних направа. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам модела. Врсте модела. Улога, значај и историјат моделовања микроелектронских направа. Електронски транспортни процеси у хетероструктурама. Модели хетероструктурних униполарних транзистора. HEMT-ови на бази AlGaAs/GaAs и HEMT-ови а бази AlGaN/GaN. Хетероструктурни SiGe транзистори. Моделовање хетероструктурних биполарних транзистора (HBT). HBT на бази AlGaAs/GaAs и на бази InGaAs/GaAs. Модели HBT-а са термалним ефектима. Модели транзистора са врућим електронима. Модели полупроводничких оптоелектронских пријемника и предајника. | |||
Садржај практичне наставе | нема | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | ||||
Методе извођења наставе | предавања и аудиторне вежебе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 0 |