Навигација

24С113УСП - Управљање софтверским пројектима и технолошко предузетништво

Спецификација предмета
НазивУправљање софтверским пројектима и технолошко предузетништво
Акроним24С113УСП
Студијски програмСофтверско инжењерство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
Условљност другим предметиманема
Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним појмовима у софтверској индустрији и реализација једног производа, од идејног решења до софтвера у продукцији. Студенти ће научити како да управљају пројектима и како да развију успешан софтверски MVP. Студенти ће научити како да изграде свој технички стартап кроз тимски пројекат и искуства која ће им пренети успешни предузетници, оснивачи стартапова из Србије.
Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити способни да учествују у софтверском развоју кроз различите улоге. Фокус предмета ће бити на развоју технолошког стартапа, као софтверског производа или сервиса, који би изашао на тржиште. Студенти ће учити како да развију своје иновативне идеје, да примене нове технологије и развију сопствени бизнис модел, са ограниченим буџетима. Студенти ће усавршити своје меке вештине.
Садржај предмета
Садржај теоријске наставеСофтверски тимови и улоге. Класификација пројеката. PMI процесне групе и области знања. Пословни и пројектни план и пословни модели. Визија, мисија и стратегија. Процена обима посла и анализа захтева. Евалуација пројеката. Примена агилних методологија при развоју стартапа. Анализа тржишта. Предлог пројекта и презентација идеје. Развој MVP. Управљање тимом и комуникацијом. Дигитални маркетинг.
Садржај практичне наставеУпознавање са основним структурама: листа захтева, RBS, техничка спецификација софтвера, PBS, WBS. Започињање пројекта. Развој пословног модела Canvas. Планирање пројекта (CPM, Gantt, PERT). Управљање временом и буџетом. Процес контроле и мониторинга. Управљање ризицима, набавкама и квалитетом. Затварање пројекта. Рад у алатима Pencil, Figma, MS Project, MS Excel и Attlasian JIRA.
Литература
  1. R. Wysocki, "Effective Project Management", 5th edition, Wiley, USA, 2009.
  2. B.Hughes, M.Cotterell, "Software Project Management", 5th edition, McGraw-Hill Higher Education, UK, 2009.
  3. David S. Rose, "The Startup Checklist: 25 Steps to a Scalable, High-Growth Business", Wiley, 1st edition, 2016.
  4. Elad Gil, "High Growth Handbook: Scaling Startups from 10 to 10,000 People", Stripe Press, 2018.
  5. Marko Jevtić, Milovan Dekić, "Design Thinking - Kako stvarati proizvode koji ljudi žele", izdavač: Finesa, 6. izdanje, 2020.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
221
Методе извођења наставеПредавања, аудиторне вежбе, лабораторијске вежбе и рад на практичном пројекту током целог семестра.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
Активности у току предавањаПисмени испит20
Практична наставаУсмени испит10
Пројекти30
Колоквијуми40
Семинари