19Е062ФОЕ - Физичке основе електродинамике
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Физичке основе електродинамике | |||
| Акроним | 19Е062ФОЕ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Полазећи од принципа релативности и специјалне теорије релативности, даје релативистички опис електромагнетног поља и одговарајућих трансформација. Упознаје студенте са: - основама специјалне теорије релативности и њеном повезаношћу са електромагнетском теоријом; - даје примене Lorentz-ових трансформација на електромагнетно поље; -даје увод у коваријантну формулацију Маxwеll-ових једначина. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање неопходних вештина за разумевање, процену и решавање одређених проблема у релативистичкој физици и релативистичкој електродинамици | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Галилејеве трансформације, електромагнетизам и Newton-ова релативност. Покушаји потврђивања постојања апсолутног система референције Michelson-Morley експеримент "Спаси етар" - Lorentz-Fitzgerald контракција простора, хипотеза повлачења етра. Покушаји модификације електродинамике, постулати специјалне теорије релативности, извођење Lorentz трансформационих једначина. | |||
| Садржај практичне наставе | Решени одабрани проблеми и примери ће бити детаљно разматрани током рачунских вежби. Видео симулације ће се користити за представљање одређених физичких ефеката. | |||
| Литература | ||||
| 
 | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови | 
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Класична предавања у учионици са решењима практичних примера. Током предавања ће се увести одређени математички и физички модели и размотрити њихова примена. Стечено знање се проверава кроз домаће задатке који се оцењују и представљају део укупне оцене. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||

