13С111П1 - Програмирање 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Програмирање 1 | |||
Акроним | 13С111П1 | |||
Студијски програм | Софтверско инжењерство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основама модерног програмирања и елементима рачунарских система. Оспособљавање за самосталан развој и тестирање програма у програмском језику Пајтон уз коришћење контролних структура и сложених типова података. Развој сложенијих програма у корацима прецизирања. Постављање основа за учења других програмских језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да анализирају поставку проблема и функционалне захтеве, конструишу једноставније алгоритме, трансформишу их у програмски код на програмском језику Пајтон, као и да разумеју синтаксне дефиниције. Студенти ће бити оспособљени да самостално раде у развојном окружењу и да развијају, исправљају и тестирају структуриране, модуларне програме за инжењерске примене. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ir1p1/index_si.html | |||
Садржај теоријске наставе | Увод у програмирање. Програмске парадигме, појам синтаксе и семантике, нотације. Алгоритамско решавање проблема и животни циклус софтвера. Програмски језик Пајтон. Променљиве, оператори, сложени типови података: низови, листе, н-торке, речници. Контролне структуре. Функције, рекурзија, модули. Обрада изузетака. Улаз/излаз података, датотеке. Увод у објектни приступ, одабране библиотеке. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава се изводи у оквиру аудиторних вежби, које у потпуности прате редослед тема које се излажу у оквиру предавања. Вежбе се изводе у рачунарској учионици. За сваку тему обрађује се скуп примера и задатака са решењима, уз демонстрацију на рачунару и самостални рад студената на модификовању и тестирању програма кроз Moodle платформу за електронско учење. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | предавања, аудиторне вежбе у рачунарској учионици, лабораторијске вежбе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 0 |