13S111P1 - Programiranje 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Programiranje 1 | |||
Akronim | 13S111P1 | |||
Studijski program | Softversko inženjerstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovama modernog programiranja i elementima računarskih sistema. Osposobljavanje za samostalan razvoj i testiranje programa u programskom jeziku Pajton uz korišćenje kontrolnih struktura i složenih tipova podataka. Razvoj složenijih programa u koracima preciziranja. Postavljanje osnova za učenja drugih programskih jezika. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti u stanju da analiziraju postavku problema i funkcionalne zahteve, konstruišu jednostavnije algoritme, transformišu ih u programski kod na programskom jeziku Pajton, kao i da razumeju sintaksne definicije. Studenti će biti osposobljeni da samostalno rade u razvojnom okruženju i da razvijaju, ispravljaju i testiraju strukturirane, modularne programe za inženjerske primene. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ir1p1/index_si.html | |||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod u programiranje. Programske paradigme, pojam sintakse i semantike, notacije. Algoritamsko rešavanje problema i životni ciklus softvera. Programski jezik Pajton. Promenljive, operatori, složeni tipovi podataka: nizovi, liste, n-torke, rečnici. Kontrolne strukture. Funkcije, rekurzija, moduli. Obrada izuzetaka. Ulaz/izlaz podataka, datoteke. Uvod u objektni pristup, odabrane biblioteke. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava se izvodi u okviru auditornih vežbi, koje u potpunosti prate redosled tema koje se izlažu u okviru predavanja. Vežbe se izvode u računarskoj učionici. Za svaku temu obrađuje se skup primera i zadataka sa rešenjima, uz demonstraciju na računaru i samostalni rad studenata na modifikovanju i testiranju programa kroz Moodle platformu za elektronsko učenje. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | predavanja, auditorne vežbe u računarskoj učionici, laboratorijske vežbe | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 0 |