13М111РГ2 - Рачунарска графика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Рачунарска графика 2 | |||
Акроним | 13М111РГ2 | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Потребно је да је кандидат положио 13E114РГ или 13С113РГ. | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање архитектуре модерних графичких процесора (GPU) и принципа функционисања модерних графичких библиотека за приказивање 3D сцена. Разумевање техника за ефикасно приказивање 3D сцена, као и за постизање веће реалистичности приказа (формирање сенки, рефлексија, својства материјала и извора светла). Стицање вештине развоја графичких 3D апликација и писања програма за сенчење. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособљени да: - саставе програм за приказивање садржаја сложених 3D сцена употребом библиотека (OpenGL) - саставе програме за сенчење и примењују их за цртање 3D сцена - користе технике за ефикасно цртањe 3D сцена и повећање реалистичности приказа - развијају апликације које управљају сложеним 3D сценама применом система Unity | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед архитектура и могућности модерних графичких процесора. Јединице за стварање и обраду темена, синтезу мрежа троуглова и сенчење. 3D графичке библиотеке за кућне рачунаре и мобилне системе. Програми за сенчење. Технике ефикасног цртања 3D сцена и постизање веће реалистичности приказа. Интеракција корисника са садржајем 3D сцене. Системи за састављање интерактивних 3D сцена. Систем Unity. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе. Пројекти. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним вежбама увежбава примена широко распрострањених 3D графичких библиотека. Студенти самостално израђују 2 пројектa. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 70 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |