13M111RG2 - Računarska grafika 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Računarska grafika 2 | |||
| Akronim | 13M111RG2 | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) |
|
|||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Potrebno je da je kandidat položio 13E114RG ili 13S113RG. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje arhitekture modernih grafičkih procesora (GPU) i principa funkcionisanja modernih grafičkih biblioteka za prikazivanje 3D scena. Razumevanje tehnika za efikasno prikazivanje 3D scena, kao i za postizanje veće realističnosti prikaza (formiranje senki, refleksija, svojstva materijala i izvora svetla). Sticanje veštine razvoja grafičkih 3D aplikacija i pisanja programa za senčenje. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobljeni da: - sastave program za prikazivanje sadržaja složenih 3D scena upotrebom biblioteka (OpenGL) - sastave programe za senčenje i primenjuju ih za crtanje 3D scena - koriste tehnike za efikasno crtanje 3D scena i povećanje realističnosti prikaza - razvijaju aplikacije koje upravljaju složenim 3D scenama primenom sistema Unity | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pregled arhitektura i mogućnosti modernih grafičkih procesora. Jedinice za stvaranje i obradu temena, sintezu mreža trouglova i senčenje. 3D grafičke biblioteke za kućne računare i mobilne sisteme. Programi za senčenje. Tehnike efikasnog crtanja 3D scena i postizanje veće realističnosti prikaza. Interakcija korisnika sa sadržajem 3D scene. Sistemi za sastavljanje interaktivnih 3D scena. Sistem Unity. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe. Projekti. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežbe se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode teorijski koncepti, dok se na auditornim vežbama uvežbava primena široko rasprostranjenih 3D grafičkih biblioteka. Studenti samostalno izrađuju 2 projekta. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 70 | |||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 0 | |||

