13М061ПАФК - Пројектовање активних фотонских интегрисаних кола
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање активних фотонских интегрисаних кола | |||
| Акроним | 13М061ПАФК | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Наноелектроника и фотоника | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са пројектовањем полупроводничких ласера и фотонских интегрисаних кола. Стицање знања из метода анализе, синтезе и експерименталног испитивања својстава таласовода, оптичких пасивних и активних компоненти, и из области пројектовања, моделирања и експерименталног испитивања својстава епитаксијалних структура. Упознавање студената са мерењем и карактеризацијом фотонских кола. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку овог курса студенти би требало да разумеју принципе полупроводничких ласера и фотoнских интегрисаних кола, буду способни да пројектују и експериментално испитају основна својства разних врста полупроводничких ласера и фотонских интегрисаних кола. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Огледала и резонатори за полупроводничке ласере. Методе анализе и прорачун модова у полупроводничким таласоводима. Фотонична интегрисана кола. Ласери (ДФБ, ДБР, ласери променљиве таласне дужине, екстерно-модулисани ласери), пасивне компоненте, таласоводне фотодиоде, трансивери и триплексери, фотонична кола за кохерентне оптичке системе. Основна мерења и методе карактеризације фотоничних кола | |||
| Садржај практичне наставе | нема | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе. Под практичном наставом подразумева се израда одговарајућег броја домаћих задатака. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 0 | |||

