13Е064АМПН - Анализа и моделовање полупроводничких направа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Анализа и моделовање полупроводничких направа | |||
Акроним | 13Е064АМПН | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Физичка електроника - смер Наноелектроника, оптоелектроника и ласерска техника | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Учи студенте како се реалне полупроводничке направе представљају математичко-физичким моделима. Кроз анализу и симулацију модела спознају како релевантни параметри утичу на функционисање направе и како се долази до оптималних конструкција полупроводничких направа. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је способан да разуме утицаја многобројних параметара на функционисање конкретне реалне полупроводничке направе и колаи да одабере одговарајући модел. Студент самостално синтетише електронска кола применом SPICE симулатора. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Елементи моделовања. Модели физичких параметара. Модели биполарних, униполарних и хетероструктурних униполарних и биполарних транзистора. Модели полупроводничких оптоелектронских направа. Poređenja simulacija putem ElectricCAD, SPICE, ALS, IRSIM. Архитектура, модели и ограничења SPICE симулатора. Макро модели у SPICE симулатору. Tipovi SPICE analiza u funkciji razrade elektronskih kola. | |||
Садржај практичне наставе | Примери имплементације методе коначних разлика и методе коначних елемената у решавању једначина модел. Паралелизација. Монте Карло анализа. Примена LTSpice симулатора у анализи и синтези електронских кола. Моделирање шума. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања - теоријска настава. Аудиторне вежбе са практичним примерима. Дискусије, демонстрације, презентације. Израда пројекта. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 30 |