13Е052ПМС - Практикум из мерно-аквизиционих система
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Практикум из мерно-аквизиционих система | |||
| Акроним | 13Е052ПМС | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основама аквизиције података и програмирања у реалном времену. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На крају курса, студенти би требало да буду оспособљени за самостално дизајнирање виртуелне инструментације за мерење и управљање као и модуларног, stand-alone интерфејса који прикупља и обрађује податке у реалном времену. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | https://automatika.etf.bg.edu.rs/sr/13e052pis | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3Arh-Ne1n0PeZJ__E3YeXTYulLwh6ZVSqhjAlR735luqo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5eeece00-0bc8-42bd-8004-4e26ed890e00&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Принципи аквизиције у Labview, Аrduino и Python окружењу. Модуларност софтвера. Data flow програмирање. Секвенцијално програмирање. Машина стања. Решавање race condition проблема. Технике синхронизације. Детекција догађаја. Упис и читање у датотеку. Пропагација грешке. Оптимизација програмског кôда. Основе аквизиције слике: подешавање видног поља, експозиције, тригеровање, калибрација. | |||
| Садржај практичне наставе | Повезивање аквизиционог хардвера. Технике проналажења грешака. Коришћење локалних, глобалних и функционалних глобалних променљивих. Коришћење низова, кластера и дефинисање типова променљивих. Креирање потпрограма. Методе контролисања корисничког интерфејса. Коришћење "догађаја". Технике синхронизације. Коришћење spreadsheet, bitmap и ТDMS датотека. Креирање инсталација апликација. | |||
| Литература | ||||
| 
 | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови | 
| 0 | 1 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | За сваку лекцију, након излагања теоретских принципа и њихову илустрацију кроз примере (вежбе), студенти имају прилику да примене ново знање радећи одговарајућа вежбања (лабораторијске вежбе). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 45 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 45 | |||

