13E052PMS - Praktikum iz merno-akvizicionih sistema
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Praktikum iz merno-akvizicionih sistema | |||
Akronim | 13E052PMS | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovama akvizicije podataka i programiranja u realnom vremenu. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju kursa, studenti bi trebalo da budu osposobljeni za samostalno dizajniranje virtuelne instrumentacije za merenje i upravljanje kao i modularnog, stand-alone interfejsa koji prikuplja i obrađuje podatke u realnom vremenu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | https://automatika.etf.bg.edu.rs/sr/13e052pis | |||
Link ka predavanjima | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AH2xOuqbZQcxuODObsuaT3MF2gtVACP4yvghMAeteF-Y1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d5a7f724-a755-4d10-8746-dc9d9ed23ff3&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Sadržaj teorijske nastave | Principi akvizicije u Labview, Arduino i Python okruženju. Modularnost softvera. Data flow programiranje. Sekvencijalno programiranje. Mašina stanja. Rešavanje race condition problema. Tehnike sinhronizacije. Detekcija događaja. Upis i čitanje u datoteku. Propagacija greške. Optimizacija programskog kôda. Osnove akvizicije slike: podešavanje vidnog polja, ekspozicije, trigerovanje, kalibracija. | |||
Sadržaj praktične nastave | Povezivanje akvizicionog hardvera. Tehnike pronalaženja grešaka. Korišćenje lokalnih, globalnih i funkcionalnih globalnih promenljivih. Korišćenje nizova, klastera i definisanje tipova promenljivih. Kreiranje potprograma. Metode kontrolisanja korisničkog interfejsa. Korišćenje "događaja". Tehnike sinhronizacije. Korišćenje spreadsheet, bitmap i TDMS datoteka. Kreiranje instalacija aplikacija. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
0 | 1 | 2 | ||
Metode izvođenja nastave | Za svaku lekciju, nakon izlaganja teoretskih principa i njihovu ilustraciju kroz primere (vežbe), studenti imaju priliku da primene novo znanje radeći odgovarajuća vežbanja (laboratorijske vežbe). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 45 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 10 | |||
Seminari | 45 |