19M111RIP - Razvoj i primena računarskih akceleratora
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Razvoj i primena računarskih akceleratora | |||
Akronim | 19M111RIP | |||
Studijski program | ||||
Modul | ||||
Tip studija | ||||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema. | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa savremenim načinom razvoja računarskih akceleratora (RA) i steknu teorijsko i praktično znanje za analizu, razvoj, implementaciju i testiranje RA. Naučiti studente da prepoznaju kada RA mogu da postignu ubrzanja u odnosu na procesore opšte namene, uz manju potrošnju električne energije., kao i kako da iskoriste veću fleksibilnost RA. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Očekuje se da će studenti razviti sposobnost da razumeju i samostalno razvijaju savremene sisteme zasnovane na računarskim akceleratorima (RA). Takođe, očekuje se da će studenti razviti sposobnost da programiraju RA na višim nivoima apstrakcije, kao i da porede različite paradigme po parametrima kao što su brzina i potrošnja energije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ms1rip/ | |||
Sadržaj teorijske nastave | Predmet analizira razvoj super računara, definiše DataFlow (DF) paradigmu za razvoj računarskih akceleratora, predstavlja njene prednosti i upoznaje studente sa DF programskim modelom. Predmet pokriva sve faze razvoja sistema na bazi DF paradigme: dizajn algoritma, kompilacija programa, sistemski softver za korišćenje akceleratora, metode za ubrzavanje algoritama i metode za smanjenje potrošnje energije. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava uključuje analizu alata za razvoj programa na DataFlow računarskim akceleratorima. Na praktičnim vežbama studenti se upoznaju sa nizom primera primene računarskih akceleratora u sledećim oblastima: matematička algoritmika, obrada slike, mašinsko učenje, tenzorski račun. Individualni domaći zadaci: razvoj i testiranje računarskog akceleratora za računski zahtevnih problema. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode koncepti i izlaže definicija računarskih akceleratora. Na auditornim vežbama demonstriraju se praktični primeri razvoja DataFlow računarskih akceleratora. Predmet uključuje nekoliko domaćih zadataka iz oblasti: matematička algoritmika, obrada slike, mašinsko učenje i tenzorski račun. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | 70 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |