13M111SIBP - Softversko inženjerstvo velikih baza podataka
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Softversko inženjerstvo velikih baza podataka | |||
Akronim | 13M111SIBP | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Baze podataka | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti sagledaju karakteristike i rešenja savremenih izazova u oblasti skladištenja i analitičkog procesiranja velikih i kompleksnih strukturiranih i nestrukturiranih skupova podataka. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljavanje za rad u najsavremenijim DB tehnologijama (NoSQL, NotOnlySQL, LogicalDataWarehouse, InMemoryComputing i BigData), koje čine osnovu razvoja IoT, Cloud, SmartMachines, BYOD tehnologija budućnosti. Studenti će biti osposobljeni da sagledaju izazove dizajna velikih baza podataka, dizajniraju i implementiraju praktične primere korišćenjem komercijalno raspoloživih alata. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Taksonomija: Modeli i arhitekture velikih DB: NoSQL, NotOnlySQL, LogicalDataWarehouse, InMemoryComputing, BigData. Integracija: language-oriented (embedded SQL); driver-oriented (ODBC, JDBC) (architectures, driver types, application scenarios); component-based; SOA integration; Web Services; agent-based; IoT, Cloud, SmartMachines, BYOD tehnologije budućnosti. Korišćenje AMDD razvojne metodologije. | |||
Sadržaj praktične nastave | Identifikovanje izazova dizajna koristeći Agile MDD (AMDD) razvojnu metodologiju. Analiziraće se i komercijalno raspoloživi sistemi NoSQL (mongoDB, Cassandra, Hypertable,CouchDB) i BigData (Hadoop, ApacheSpark). Na kraju, studenti će samostalno evaluirati i klasifikovati velike i kompleksne skupove podataka, dizajnirati i implementirati praktične primere korišćenjem komercijalno raspoloživih alata. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežbe se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode teorijski koncepti, dok se na auditornim i laboratorijskim vežbama uvežbava primena komercijalnih alata. Studenti samostalno izrađuju odabrani projekat. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 70 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |