13M111OPJ - Obrada prirodnih jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Obrada prirodnih jezika | |||
Akronim | 13M111OPJ | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
|||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema formalnog uslova, potrebno je predznanje gradiva predmeta 13S112OO2. Poželjno je, ali ne i neophodno, predznanje predmeta 13S113IS | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima i tehnikama statističke obrade prirodnih jezika. Razmatranje često korišćenih modela mašinskog učenja i njihovo poređenje. Prikaz nekih od glavnih morfoloških, sintaksnih i semantičkih problema iz računarske obrade prirodnih jezika i upoznavanje sa metodama njihovog rešavanja. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobljeni da analiziraju probleme iz domena obrade prirodnih jezika i primenjuju statističke modele u njihovom rešavanju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ms1opj/ | |||
Link ka predavanjima | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3axKkXVyhZwbHZgz3rPOZUwdwFUAqxItGHKY5c3HZKNoU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=cb2ba14b-1ac5-4d4b-9ad9-26f1a3fd56e4&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Sadržaj teorijske nastave | Mašinsko učenje u obradi prirodnih jezika. Generativni i diskriminativni modeli. Modeli sekvenci. Pregled morfoloških, sintaksnih i semantičkih problema u obradi prirodnih jezika. Jezički modeli. Stemovanje i lematizacija. Parsiranje. Klasifikacija tekstova na osnovu tematike i sentimenta. Leksička i distribucionalna semantika. Semantička sličnost. Prepoznavanje imenovanih entiteta. | |||
Sadržaj praktične nastave | Laboratorijske pokazne vežbe. Zajedničko koncipiranje i razrada teme i sadržaja projekta; upućivanje u relevantne koncepte, pristupe, sredstva i literaturu; praćenje i diskusija rešenja, rezultata i mogućih poboljšanja tokom rada na projektu i njegovog dokumentovanja. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, laboratorijske vežbe, izrada projekta. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 30 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | 70 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |