13M051ASS - Analiza složenih sistema
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Analiza složenih sistema | |||
Akronim | 13M051ASS | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Signali i sistemi | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je studenti steknu osnovne predstave o složenim dinamičkim sistemima sa stanovišta karakterizacije njihove optimalnosti i stabilnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da steknu sledeće veštine: da izvrše karakterizaciju složenih sistema u smislu dinamičkih performansi, stabilnosti i optimalnosti; da formiraju osnovne modele složenih sistema u formi običnih i stohastičkih diferencijalnih jednačina; da izvrše analizu stabilnosti složenih sistema pomoću vektorskih funkcija Ljapunova, da optimizuju višekriterijumski optimizacioni kriterijum. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod u strukture i osobine složenih sistema ; Modeliranje složenih sistema pomoću običnih i stohastičkih diferencijalnih jednačina; Multi-agent sistemi; Analiza stabilnosti složenih sistema; Pojam multikriterijumske optimizacije. | |||
Sadržaj praktične nastave | Teorijska nastava će biti praćena praktičnim demonstracijama složenih sistema korišćenjem programskog paketa MATLAB. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | 45 časova predavanja + 15 časova računskih vežbi | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 60 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |