19М111РИП - Развој и примена рачунарских акцелератора
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Развој и примена рачунарских акцелератора | |||
Акроним | 19М111РИП | |||
Студијски програм | ||||
Модул | ||||
Тип студија | ||||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) |
| |||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема. | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са савременим начином развоја рачунарских акцелератора (РА) и стекну теоријско и практично знање за анализу, развој, имплементацију и тестирање РА. Научити студенте да препознају када РА могу да постигну убрзања у односу на процесоре опште намене, уз мању потрошњу електричне енергије., као и како да искористе већу флексибилност РА. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Очекује се да ће студенти развити способност да разумеју и самостално развијају савремене системе засноване на рачунарским акцелераторима (РА). Такође, очекује се да ће студенти развити способност да програмирају РА на вишим нивоима апстракције, као и да пореде различите парадигме по параметрима као што су брзина и потрошња енергије. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ms1rip/ | |||
Садржај теоријске наставе | Предмет анализира развој супер рачунара, дефинише DataFlow (ДФ) парадигму за развој рачунарских акцелератора, представља њене предности и упознаје студенте са ДФ програмским моделом. Предмет покрива све фазе развоја система на бази ДФ парадигме: дизајн алгоритма, компилација програма, системски софтвер за коришћење акцелератора, методе за убрзавање алгоритама и методе за смањење потрошње енергије. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава укључује анализу алата за развој програма на DataFlow рачунарским акцелераторима. На практичним вежбама студенти се упознају са низом примера примене рачунарских акцелератора у следећим областима: математичка алгоритмика, обрада слике, машинско учење, тензорски рачун. Индивидуални домаћи задаци: развој и тестирање рачунарског акцелератора за рачунски захтевних проблема. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе концепти и излаже дефиниција рачунарских акцелератора. На аудиторним вежбама демонстрирају се практични примери развоја DataFlow рачунарских акцелератора. Предмет укључује неколико домаћих задатака из области: математичка алгоритмика, обрада слике, машинско учење и тензорски рачун. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | 70 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |