13Е082НУМ - Нумеричка математика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Нумеричка математика | |||
Акроним | 13Е082НУМ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | ||||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са принципима нумеричке математике, појмом грешке, нумеричким методама које се примењују у стручним предметима заступљеним на студијама електротехнике. Упознавање студената са начинима одабира одговарајуће методе у зависности од природе проблема. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су оспособљени да примењују алгоритме нумеричке математике у стручним предметима заступљеним на студијама електротехнике, да одаберу одговарајућу нумеричку методу у зависности од природе проблема који решавају и да рукују грешком. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://numdis.etf.rs/num.html | |||
Садржај теоријске наставе | Појам и врсте грешке. Итеративни процеси. Нумеричке методе за решавања нелинеарних једначина. Нумеричке методе у линеарној алгебри (решавање линеарних једначина, одређивање инверзне матрице). Интерполација и апроксимација функција. Нумеричко диференцирање и интеграција. Рунге-Кута метода за решавање диференцијалних једначина. Примене математичких алата у нумеричкој математици. | |||
Садржај практичне наставе | Кроз примере, задатке и проблеме студент сазнаје како да адекватно одабере и примени методе и основне појмове које је научио кроз теоријску наставу. Посебно се припрема да решава проблеме који се појављују у стручним електротехничким предметима, применом математичких алата. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | 0.5 | ||
Методе извођења наставе | Коришћење слајдова, објашњавање текућег градива на табли, решавање задатака комбиновањем решавања на табли, уз помоћ MS Excel програма и напредних математичких алата. Индивидуални рад са студентима на изради домаћих задатака. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |