13Е052ПМС - Практикум из мерно-аквизиционих система
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Практикум из мерно-аквизиционих система | |||
Акроним | 13Е052ПМС | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основама аквизиције података и програмирања у реалном времену. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају курса, студенти би требало да буду оспособљени за самостално дизајнирање виртуелне инструментације за мерење и управљање као и модуларног, stand-alone интерфејса који прикупља и обрађује податке у реалном времену. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://automatika.etf.bg.edu.rs/sr/13e052pis | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AH2xOuqbZQcxuODObsuaT3MF2gtVACP4yvghMAeteF-Y1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d5a7f724-a755-4d10-8746-dc9d9ed23ff3&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Принципи аквизиције у Labview, Аrduino и Python окружењу. Модуларност софтвера. Data flow програмирање. Секвенцијално програмирање. Машина стања. Решавање race condition проблема. Технике синхронизације. Детекција догађаја. Упис и читање у датотеку. Пропагација грешке. Оптимизација програмског кôда. Основе аквизиције слике: подешавање видног поља, експозиције, тригеровање, калибрација. | |||
Садржај практичне наставе | Повезивање аквизиционог хардвера. Технике проналажења грешака. Коришћење локалних, глобалних и функционалних глобалних променљивих. Коришћење низова, кластера и дефинисање типова променљивих. Креирање потпрограма. Методе контролисања корисничког интерфејса. Коришћење "догађаја". Технике синхронизације. Коришћење spreadsheet, bitmap и ТDMS датотека. Креирање инсталација апликација. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
0 | 1 | 2 | ||
Методе извођења наставе | За сваку лекцију, након излагања теоретских принципа и њихову илустрацију кроз примере (вежбе), студенти имају прилику да примене ново знање радећи одговарајућа вежбања (лабораторијске вежбе). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 45 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 45 |