ОТ3ООП - Објектно-оријентисано програмирање
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Објектно-оријентисано програмирање | |||
Акроним | ОТ3ООП | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Телекомуникације и информационе технологије | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Положени испити: Програмирање 1, Програмирање 2 | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознати студенте са основним концептима објектне парадигме. Оспособити студенте за пројектовање и писање програма на објектно оријентисаним програмским језицима. Научити језик C++. Упознати студенте са основним концептима и идејама објектног моделовања на језику UML и пројектним обрасцима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Способност разумевања семантике кода писаног на језику C++. Способност решавања програмерских задатака (писања кода) према задатим захтевима коришћењем објектних концепата и језика C++. Способност самосталног пројектовања делова објектног софтвера мање сложености. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни концепти ОО парадигме. Класа и објекат. Атрибут и операција. Енкапсулација. Наслеђивање. Полиморфизам. Увод у језик C++. Општи принципи конструкције језика. Општи елементи језика C++. Процедурални елементи језика C++. Класе. Преклапање оператора. Изведене класе и полиморфизам. Увод у ОО моделовање и UML. Увод у пројектне обрасце. | |||
Садржај практичне наставе | Истo као и за теоријску наставу. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања (30 часова), аудиторне вежбе (30 часова). Самостална израда пројекта: имплементација спецификованог софтверског система на језику C++. Захтева око 60 сати индивидуалног учења и вежбања и око 60 сати индивидуалног рада на пројекту (укључујући и програмирање). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |