ОС4МАС - Методе анализе електрофизиолошких сигнала
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методе анализе електрофизиолошких сигнала | |||
Акроним | ОС4МАС | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Сигнали и системи | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Положени предмети биомедицинског инжењерства | |||
Циљеви изучавања предмета | Примена савремених рачунарских метода обраде и анализе сигнала на физиолошке сигналe у циљу дијагностике и аутоматске дијагностике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Способност примене савремених рачунарских метода: у анализи електрофизиолошких сигнала у истраживању и у клиничким условима; као и у обради сигнала у циљу дијагностике и аутоматске дијагностике. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Динамичке карктеристике електрофизиолошких (ЕФ) сигнала. Примена Fourier-ове и Laplace-ве трансформације у анализи ЕФ сигнала. Корелација, крос-корелација и аутокорелација. Дигитални филтри и прозорске функције у анализи ЕФ сигнала. Примена Z-трансформације на ЕФ сигнале. Адаптивни филтри. Модел и естимација стања. Анализа временских серија. Примена PCA анализе и технике «таласића» на ЕФ сигнале. | |||
Садржај практичне наставе | Aнализа биолошких сигнала применом MatLab програма | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе са консултацијама, самосталне вежбе, примена конкретних метода на конкретним сигналима | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 10 | |||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 0 |