Навигација

ОГ2Е - Електромагнетика

Спецификација предмета
НазивЕлектромагнетика
АкронимОГ2Е
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Енергетика
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманема
    Циљеви изучавања предметаДа уведе основе инжењерске електромагнетике сходно потребама савремених електроенергетских машина и погона и електроенергетских система.
    Исходи учења (стечена знања)Да обучи студента да може (1) да препозна, формулише и реши основне инжењерске електроенергетске проблеме који захтевају знања електромагнетике и (2) да разуме принципе рада типичних електроенергетских уређаја утемељених на принципима електромагнетике.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеEлектростатичко, стационарно, споро- и брзо-променљиво електромагнетско поље. Максвелове једначине (интегрални и диференцијални облик, гранични услови) у временском и комплексном домену. Закаснели потенцијали. Поинтингова теорема. Простирање, одбијање и преламање равних електромагнетских таласа. Примена електромагнетике у електроенергетици.
    Садржај практичне наставеИзрада задатака на аудиторним вежбама.
    Литература
    1. А. Р. Ђорђевић, Електромагнетика, Академска мисао, Београд, 2012.
    2. Б. Нотарош, В. Петровић, М. Илић, А. Ђорђевић, Б. Колунџија, М. Драговић, Збирка испитних питања и задатака из електромагнетике, Академска мисао, Београд, 2008.
    3. Ј. Сурутка, Електромагнетика, Академска мисао, Београд, 2006.
    4. Б. Д. Поповић, Електромагнетика, Академска мисао, Београд, 2006.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеПредавања и аудиторне вежбе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања0Писмени испит70
    Практична настава0Усмени испит0
    Пројекти0
    Колоквијуми30
    Семинари0