ОФ3МИН - Микроелектроника и наноелектроника
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Микроелектроника и наноелектроника | |||
| Акроним | ОФ3МИН | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Физичка електроника | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са поступцима пројектовања и израде микроелектронских и наноелектронских направа и монолитних интегрисаних кола. Упознавање студената са радним карактеристикама микроелектронских и наноелектронских направа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Овладавање основним знањима из области планарних процеса, нанотехнологоије, биполарних и униполарних силицијумских направа, хетероструктурних направа и наноелектронских направа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Планарни процеси: дифузија, јонска имплантација, термичка оксидација, депозиција, епитаксија, метализација, литографија, нагризање и хемијско-механичка планаризација. Израда биполарног и MOS транзистора. Ефекти у транзисторима малих димензија. Муров закон. MESFET. Основи нанотехнологије. Наноструктуре. HEMT. HBT. Резонантна тунелска диода. Направе на бази графена и угљеничних нанотуба. | |||
| Садржај практичне наставе | Решавање селектованих проблема. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | предавања, аудиторне вежбе, демонстрације | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 50 | |||
| Семинари | 0 | |||

