ОФ3КЕ - Квантна електроника
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Квантна електроника | |||
Акроним | ОФ3КЕ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Физичка електроника | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Едукација студената у погледу разумевања квантног механизама интеракције електронско-фотонских система, који се генерално може проширити на разумевање интеракције материјалне средине са електромагнетским пољем, затим на појам оптичког појачања атомских система, стимулисане и спонатане емисије, њихове везе са сусцептибилношћу материјалне средине и простирањем светлости кроз анизотропне средине. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Стицање теоријских основа и усвајање метода које се примењују у даљем проучавању рада активних и пасивних оптоелектронских и електрооптичких компонената и подсистема, а које налазе примену у оптичким комуникационим системима, фибероптичким сензорима, ласерској техници, науци о материјалима, биофотоници, нанофотоници и фотоници уопште. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Временски зависне пертурбације. Интеракција електромагнетског (ЕМ) зрачења и атомских система. Крамерс-Кронигова релација. Квантизација ЕМ поља. Спонтани и индуковани оптички прелази. Хомогено и нехомогено ширење. Појачање и апсорпција у ласеру. Оптички резонатори. Теорија ласерских осцилација. Трансверзални модови и гаусов сноп. Простирање ЕМ таласа кроз анизотропне средине. Модулација ЕМ таласа. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе: Нумерички примери везани за поглавља обрађена у теоријској настави. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | предавања и аудиторне вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 70 | |||
Семинари | 0 |