ОЕ2ОПА - Одабрана поглавља из реалне и комплексне анализе
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одабрана поглавља из реалне и комплексне анализе | |||
Акроним | ОЕ2ОПА | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Електроника | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Положени испити: Математика 1 (ОО1ММ1), Математика 2 (ОО1ММ2), Математика 3 (ОЕ2М3) | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са сложенијим математичким појмовима реалне и комплексне анализе, који имају примену у предметима Електротехничке струке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је оспособљен да примени Фуријеове и Z трансформације над функцијама-сигналима, у разним областима стручних електротехничких предмета. Студент је оспособљен да одреди тачке гранања, Риманову површ, формира засек, издвоји грану мултиформне функције, изврши интеграцију мултиформних функција са различитим изборима модела Риманове површи, и примени на решавање реалних интеграла. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Системи ортогоналних функција и представљање функција уопштеним Фуријеовим редовима. Дискретна и брза Фуријерова трансформација (ДФТ и ФФТ) са применама. Z-трансформација, особине, примене и веза са Лорановим редовима. Појам комплексне мултиформне функције. Принцип и промена аргумента. Гране, Риманове површи и интеграција мултиформних функција и примена у израчунавању реалних интеграла. | |||
Садржај практичне наставе | Кроз примере, задатке и проблеме, студент сазнаје како да примени теореме и основне појмове које је научио слушајући теоријску наставу. Посебно се припрема да решава проблеме који се појављују у стручним-електротехничким предметима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | 0.5 | ||
Методе извођења наставе | Комбинација традиционалних излагања на табли, коришћења слајдова, информисања студената преко интернета и индивидуалног рада са студентима на изради домаћих задатака и објашњавању текућег градива. Дискусије у вези са домаћим задацима у току семестра, колоквијум на крају курса. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |