МС1РГ - Рачунарска графика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Рачунарска графика | |||
Акроним | МС1РГ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Софтверско инжењерство | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Не постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаје градиво курсева ИР2ОО1 и ИР2OO2. Курс могу да изаберу само студенти који нису положили курсеве ИР4РГ или СИ4РГ на основним студијама. | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање и овладавање принципима рачунарске 2D и 3D графике и анимације. Упознавање са технологијама графичких уређаја, учење графичких трансформација, пројекција, представљања боје, сенчења и анимације, као и често коришћених алгоритама у рачунарској графици, графичких 2D пакета SRGP и Java 2D, односно 3D пакета SPHIGS и OpenGL. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након успешно савладаног курса, студенти ће бити способни да: - опишу принципе рада уређаја који се користе у рачунарској графици; - интерпретирају и примењују најважније алгоритме рачунарске графике; - креирају 2D графичке апликације засноване на библиотеци класа Java 2D; - креирају 3D графичке апликације засноване на библиотеци функција OpenGL. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преносивост софтвера и графички стандарди. Улазни и излазни уређаји. 2D пакети: SRGP и Java 2D. Основни растерски алгоритми. Геометријски односи. Попуњавање. Одсецање. Трансфромације. Пројекције. 3D пакети: SPHIGS и OpenGL. Сакривене површи и линије. Репрезентација 3D модела. Модели боја. Мреже полигона. Текстуре. Осветљење и модели сенчења. Анимација. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе, лабораторијске показне вежбе и лабораторијске контролне вежбе. Намена лабораторијских вежби је стицање практичних вештина писања графичких апликација и то: 2D апликација коришћењем пакета Java 2D, односно 3D апликација коришћењем библиотеке OpenGL. Аудиторне вежбе и лабораторијске вежбе прате предавања и обрађују специфичне теме. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним и лабораторијским вежбама увежбава примена алгоритама и коришћење широко распрострањених пакета за писање графичких апликација. Студенти самостално израђују 2 пројекта (један из 2D, други из 3D графике). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 0 |