ИР4МПС - Мултипроцесорски системи
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мултипроцесорски системи | |||
Акроним | ИР4МПС | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним концептима паралелних рачунарских система и принципа паралелног програмирања. Детаљно упознавање са архитектурама мултипроцесорских система са заједничком меморијом. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Овај предмет треба да оспособи студента да разуме пројектне одлуке у области паралелних система, да користи симулаторе за евалуацију ових одлука, као и да практично примењује принципе паралелног програмирања коришћењем различитих паралелних програмских модела. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод. Трендови апликација, технологије и архитектура. Паралелни програмски модели (заједничка меморија, слање порука и паралелизам података). Мултипроцесори са заједничком меморијом: УМА и НУМА системи. Кохеренција приватних кеш меморија. Дистрибуирани, централизовани и хијерархијски системи и протоколи. Програмирање општих апликација на графичким процесорима (пример, ЦУДА) | |||
Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе, коришћење симулатора паралелних система. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | предавања, аудиторне вежбе, лабораторијске вежбе, домаћи задаци | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 35 | Писмени испит | 65 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 0 |