Назив | Електрична мерења |
---|
Акроним | ИР3ЕМ |
---|
Студијски програм | Електротехника и рачунарство |
---|
Модул | модул Рачунарска техника и информатика |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљност другим предметима | нема |
---|
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је оспособљавање студената за самосталан рад у лабораторији, самостално мерење напона, струје, електричне отпорности, импедансе, снаге и фреквенције, као и процену мерне несигурносити и обраду резултата мерења. Такође, циљ предмета је да се студенти обуче да самостално користе осцилоскоп, пројектују једноставније мерне инструменте и изаберу адекватан метод мерења. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће бити способан да самостално ради у лабораторији, користи мерне инструменте, врши мерења и процени мерну несигурност. Студент ће бити оспособљен да самостално изабере мерни метод који одговара проблему. Студент ће бити способан да пројектује инструменте којима се проширује мерни опсег постојећих инструмената. Студент ће бити оспособљен да самостално и у потпуности користи осцилоскоп. |
---|
Садржај теоријске наставе | Јединице мере, законска метрологија, еталони. Обрата резултата мерења, мерна несигурност. Иструмент са покретним калемом и инструмент са покретним гвожђем. Амперметар, волтметар, омметар. Мерење снаге. Електронски и дигитални мерни инструменти. Осцилоскоп. Мерни мостови. Методе мерења отпорности, капацитивности, индуктивности, међусобне индуктивности, фреквенције. |
---|
Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе:
1. Статистичка обрада резултата мерења
2. Осцилоскоп 1
3. Осцилоскоп 2
4. Проширење мерног опсега помоћу спољњег шанта
5. Провера карактеристика дигиталног волтметра и нискофреквентног генератора
6. Мерење максималне, средње и ефективне вредности сигнала
7. Мерење електричне отпорности
8. Мерење капацитивности и индуктивности мостом |
---|