ДС2ФО - Фуријеова оптика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Фуријеова оптика | |||
Акроним | ДС2ФО | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Наноелектроника и фотоника | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са појмом просторних фреквенција и применама алата Фуријеове анализе на анализу и синтезу оптичких система за формирање слике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти би требало да буду у стању да примењују Фуријеову анализу на анализу формирања слике појединачног сочива, да пројектују просторне филтре, да врше синтазу сложенијих оптичких система према задатим спецификацијама, да разумеју начин рада холографских меморија и улогу холографских елемената у оптичким фиберима у обликовању и процесирању оптичких импулса. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Анализа дводимензионих сигнала и система, скаларна теорија дифракције, трансформација фазе у танком сочиву, особине сочива да врши Фуријеову трансформацију, формирање слике, анализа комплексних кохерентних оптичких система, фреквентна анализа система за формирање слике, модулација таласног фронта, холографија, аналогна обрада оптичких информација, Фуријеова оптика у оптичким комуникацијама. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, консултације, демонстрације, експериментална и теоријска истраживања. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |