ДС1БИМ - Бежичне информационе мреже
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бежичне информационе мреже | |||
Акроним | ДС1БИМ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Телекомуникације | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | nema | |||
Циљеви изучавања предмета | Пројектовање различитих типова бежичних мрежа. Специфичности развоја бежичних мрежа чији чворови имају више радио интерфејса и раде на више различитих радио канала. Упоредна анализа техника приступа бежичном медијуму и метрика рутирања (у оквиру различитих протокола) са становишта протока, кашњења, jitter-a, енергетске ефиксаности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су упознати са принципима рада различитих типова савремених бежичних мрежа. Могу самостално да предлажу измене протокола на MAC слоју и да дефинишу алгоритме за рутирање пакета у циљу побољшања перформанси целог система. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Техничко-технолошка концепција WLAN, 3GPP, сензорских, mesh и WiMax мрежа. Архитектуре, протоколи на MAC слоју (посебно, технике приступа бежичном медијуму), протоколи за управљање мобилношћу, сигурност у бежичним мрежама. Проблеми повезивања 3GPP и WLAN мрежа. Технике рутирања. Концепт бежичног чвора са једним и више радио-интерфејса. | |||
Садржај практичне наставе | Независан истраживачки, теоријски и практични, рад кандидата. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | ||||
Методе извођења наставе | Менторски приступ. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 70 |