19М014ВМП - Регулисани вишемоторни погони
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Регулисани вишемоторни погони | |||
| Акроним | 19М014ВМП | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Предзнање из предмета који чине језгро наставе на смеровима ЕПП и ЕЕС Енергетског одсека ЕТФ. Електромоторни погони. | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са решењима покретања процеса и система са регулисаним вишемоторним погонима, анализом, интеграцијом неопходне опреме, избором структуре и параметара система за управљање. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност за коришћење, управљање и пројектовање регулисаних вишемоторних погона: • Анализу рада регулисаног вишемоторног погона у стационарним и динамичким режимима. • Моделовање механичких спрега у вишемоторном погону. • Пројектовање управљачких алгоритама вишемоторног погона. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://www.pogoni.etf.bg.edu.rs/Predavanja_Visemotorni.htm | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_p0vD1n-C2PiP7QzANjdfWG1dQWlp1Nomr2fQlK3pUQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a99903be-16a3-42fd-8259-08f8ee6e185b&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Увод. Дефиниције. Функционална, технолошка и механичка спрегнутост вишемоторних погона (ВП). Улога и примена. Структуре напајања и расподела оптерећења. Регулационе структуре ВП. Начини генерисања референтних величина. Управљање, координирани рад погона, расподела оптерећења. Моделовање и симулација. Примена софтверских алата у анализи, синтези, и праћењу рада вишемоторног погона. | |||
| Садржај практичне наставе | Вишемоторни погони (ВП) са моторима једносмерне струје и асинхроним моторима. Управљање, расподела оптерећења, заједничко напајање (load sharing). Примери са анализом. Примена векторског управљања и директне контроле момента у ВП, могуће предности. Примена симулационих модела у анализи, синтези, и праћењу рада погона. Коришћење савремених софтверских алата за праћење рада и подешавање ВП. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, Рачунске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 50 | |||

