19М014ВМП - Регулисани вишемоторни погони
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Регулисани вишемоторни погони | |||
Акроним | 19М014ВМП | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Предзнање из предмета који чине језгро наставе на смеровима ЕПП и ЕЕС Енергетског одсека ЕТФ. Електромоторни погони. | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са решењима покретања процеса и система са регулисаним вишемоторним погонима, анализом, интеграцијом неопходне опреме, избором структуре и параметара система за управљање. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Способност за коришћење, управљање и пројектовање регулисаних вишемоторних погона: • Анализу рада регулисаног вишемоторног погона у стационарним и динамичким режимима. • Моделовање механичких спрега у вишемоторном погону. • Пројектовање управљачких алгоритама вишемоторног погона. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.pogoni.etf.bg.edu.rs/Predavanja_Visemotorni.htm | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_p0vD1n-C2PiP7QzANjdfWG1dQWlp1Nomr2fQlK3pUQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a99903be-16a3-42fd-8259-08f8ee6e185b&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Увод. Дефиниције. Функционална, технолошка и механичка спрегнутост вишемоторних погона (ВП). Улога и примена. Структуре напајања и расподела оптерећења. Регулационе структуре ВП. Начини генерисања референтних величина. Управљање, координирани рад погона, расподела оптерећења. Моделовање и симулација. Примена софтверских алата у анализи, синтези, и праћењу рада вишемоторног погона. | |||
Садржај практичне наставе | Вишемоторни погони (ВП) са моторима једносмерне струје и асинхроним моторима. Управљање, расподела оптерећења, заједничко напајање (load sharing). Примери са анализом. Примена векторског управљања и директне контроле момента у ВП, могуће предности. Примена симулационих модела у анализи, синтези, и праћењу рада погона. Коришћење савремених софтверских алата за праћење рада и подешавање ВП. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, Рачунске вежбе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 50 |