19Е064ЕОИЕ - Еколошки обновљиви извори енергије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Еколошки обновљиви извори енергије | |||
| Акроним | 19Е064ЕОИЕ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Објаснити проблеме одрживог развоја са становишта затева за енергијом у растућој људској популацији. Објаснити проблем ефикасности при преласку енергије из једног домена у други. Упознавање студената са технолошким поступцима конверзије енергије из обновљивих извора. Објаснити важност позиционирања соларних панела као и принцип рада и технологију израде. Упознавање са енергетским складиштима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање енергетских извора на Земљи и могућности њиховог коришћења као и ефикасности конверзије енергије. Студент зна да оптимално постави соларни панел и на основу софтвера одреди енергетски принос и економску исплативост. Студент зна да одабере оптимално енергетско складиште. Оспособљавање студента са различитим изазовима везаним за мерење и експлоатацију енергије ветра. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://nobel.etf.bg.edu.rs/studiranje/kursevi/of3eoi/ | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AEHC2yg5w9aabok97m5NARXLUY-SgzdqFSdqPb-Hm0zU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1457f226-af5f-4d8f-bf65-11240423d23a&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Енергетска потрошња човечанства. Обновљиви извори енергије и њихове особине. Ефикасност конверзије енергије. Одређивање положаја Сунца. Фотонапонски панели, физички принципи рада, технологија и особине. Соларни колектори. Енергетска складишта. Енергија ветра, сензори и мерне методе. Процена енергетског потенцијала. Карактеристике и употреба ветрогенератора. Дистибуирани извори енергије. | |||
| Садржај практичне наставе | Kарактеризација соларног панела, мерење брзине ветра и увод у RETScreen софтвер. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | 45 часова предавања + 15 часова вежби на табли + 15 часова рада на терену (карактеризација соларног панела и мерење брзине ветра) и увод у RETScreen софтвер. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||

