19Е013ЕП1 - Енергетски претварачи 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Енергетски претварачи 1 | |||
| Акроним | 19Е013ЕП1 | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Енергетика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Похађана настава из Елемената електронике (OГ2EE) | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним топологијама монофазних и трофазних фазних регулатора и мрежом вођених исправљача. Упоредна анализа појединих топологија са становишта квалитета употребе електричне енергије и квалитета напона на оптерећењу. Упознавање студената са принципима димензионисања полупроводничких прекидачких елемената и енергетских трансформатора као компонената енергетских претварача. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да разумеју принципе функционисања монофазних и трофазних фазних регулатора и мрежом вођених диодних и тиристорских исправљача. На основу стеченог знања, студенти треба да умеју да, за задате радне услове, одаберу оптималну топологију фазног регулатора и исправљача. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://pretvaraci.etf.rs/ | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3APjdMKDzYGBDQwrGHVTeChS7UXBlTSF8Q4UiIGuG0Pew1%40thread.tacv2/conversations?groupId=b847f962-52b9-4b99-9745-dca97ea7ecda&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Прекидачки елементи. Монофазни и трофазни фазни регулатор. Монофазни и трофазни мрежом вођени исправљачи. Типови чопера: спуштач напона, подизач напона, спуштач-подизач напона. Чопери са галванском изолацијом. Монофазни и трофазни инвертори, хармонијска изобличења и филтрирање излазног напона инвертора. Принципи и технике импулсно-ширинске модулације, PWM. | |||
| Садржај практичне наставе | Aнализа рада фазних регулатора и мрежом вођених исправљача помоћу мерења на лабораторијским прототипима претварача. | |||
| Литература | ||||
  | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови | 
| 2 | 2 | 0.5 | ||
| Методе извођења наставе | Настава се изводи кроз предавања, аудиторне и лабораторијске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 35 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 35 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 0 | |||

