19Е012ПТ - Пренос топлоте
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Пренос топлоте | |||
Акроним | 19Е012ПТ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Енергетика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема. | |||
Циљеви изучавања предмета | Савладавање основних законитости преноса топлоте и преноса енергије преносом масе. Сагледавање важности одређивања температуре као ограничавајућег фактора снаге електроенергетских компоненти, разумевање природе њиховог загревања услед губитака енергије и генерисања топлоте у њима. Упознавање студената са приступима из праксе да се термички прорачуни заснивају на емпиријским законитостима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студената да овладају свим законитостима из теорије преноса топлоте који су од интереса у електроенергетици и да за исте увиде како се могу применити у пракси. Разумевање класичних (упрошћених) инжењерских метода, њихових ограничења и могућностима које доноси примена савремених софтверских алата и метода заснованих на дубљем физичком описивању процеса загревања. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://term-procesi.etf.rs/index.html | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ATzaC2B5H0xUUDbog4dtDGdh6BoqQE--O3gu7hSOkMIU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6c0cb29e-7352-476b-a1d3-79862b5e5a40&tenantId= | |||
Садржај теоријске наставе | Провођење (општа једначина температурног поља и њено решавање – аналитички или нумерички, применом софтвера), зрачење (основне законитости и радијационе шеме) и струјање (класификација и изрази доступни у литератури).Комплексни пренос топлоте и гранични услови. Стационарни и прелазни топлотни процеси.Пренос топлоте преносом масе.Размењивачи топлоте. Ребра за хлађење. Примери из електроенергетике. | |||
Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе на табли и 4 лабораторијске вежбе (мерење температуре (3 часа), струјање – одређивање коефицијента преласка топлоте директном и индиректном методом (4 часа), зрачење – просторна расподела снаге зрачења (3 часа), провођење – Беукенов модел и примена FEM алата (4 часа). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 0.5 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Класична предавања, вежбе на табли, рачунарске симулације, лабораторијске вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 35 | ||
Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 35 | |||
Семинари |