Навигација

13С113ПСИ - Принципи софтверског инжењерства

Спецификација предмета
НазивПринципи софтверског инжењерства
Акроним13С113ПСИ
Студијски програмСофтверско инжењерство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
Условљност другим предметиманема
Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним концептима софтверског инжењерства. Предмет обрађује различите аспекте животног циклуса софтвера: спецификацију, дизајн, имплементацију, тестирање, одржавање, као и основне елементе управљања пројектом. Студент пролази кроз развој практичног тимског пројекта.
Исходи учења (стечена знања)Oчекује се да студент по завршетку овог предмета буде у стању да: демонстрира разумевање, критичку анализу и примену важећих теорија, модела и техника из области софтверског инжењерства; стекне осећај за тимски рад; научи рад са савременим алатима који се активно користе у софтверској индустрији приликом развоја софтверских система.
Садржај предмета
Линк ка страници предметаhttp://si3psi.etf.bg.edu.rs/
Садржај теоријске наставеMодели животних циклуса софтвера, агилне методологије, инжењерство захтева, писање спецификације софтвера, пројектовање и имплементација софтвера, технике тестирања софтвера, постављање софтвера у продукцију, активности одржавања, примена најпопуларнијих софтверских архитектура у развоју веб система, процене напора и трошкова развоја, управљање конфигурацијом и променама, еволуција и реинжењеринг.
Садржај практичне наставеАудиторне вежбе које илуструју концепте и технике обрађене на предавањима. Лабораторијске вежбе које илуструју рад са алатима за верзионисање, прототипски развој, ревизију кода, рад са радним оквирима и библиотекама за развој веб апликација, имплементацију и тестирање. Практичан пројекат имплементације реалног софтверског пројекта кроз тимски рад.
Литература
  1. Roger S. Pressman, Bruce R. Maxim, "Software Engineering: A Practitioner's Approach", 9th edition, McGraw-Hill Education, 2019.
  2. Robert C. Martin, "Agile Software Development, Principles, Patterns, and Practices", Pearson, 2014.
  3. Martin Fowler, David Rice, Matthew Foemmel, Edward Hieatt, Robert Mee, and Randy Stafford, "Patterns of Enterprise Application Architecture", Addison-Wesley Professional, 2002.
  4. Chris Richardson, "Microservices Patterns: With examples in Java", Manning, 2019.
  5. Ian Sommerville, "Engineering Software Products", Pearson, 2019.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
221
Методе извођења наставеПредавања, интерактивне аудиторне вежбе, лабораторијске вежбе у рачунарским лабораторијама, израда семестралног пројекта, који се ради у тимовима (3-4 студента) кроз већи број фаза.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
Активности у току предавања0Писмени испит40
Практична настава0Усмени испит0
Пројекти40
Колоквијуми20
Семинари0