13М054ОПГ - Дигитална обрада и препознавање говора
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дигитална обрада и препознавање говора | |||
Акроним | 13М054ОПГ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти овладају основним техникама за дигиталну обраду и препознавање говорног сигнала. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исходи предмета су да студенти овладају следећим вештинама: издвајање терминалних тачака у снимљеној говорној секвенци, процена основне учестаности, пројектовање различитих типова квантизатора говорног сигнала, пројектовање система за препознавање говора на бази спектралне или кепстралне анализе или применом скривених Марковљевих модела. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://automatika.etf.bg.edu.rs/sr/13e054opg | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ashf1lndPz5RMVczUgquDSknqvzsGfhoVe6eOmDqUwF01%40thread.tacv2/conversations?groupId=c480bfab-9bef-4be8-9adc-a22388360494&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Моделирање акустичког таласа, Модел униформне тубе, Обрада говорног сигнала у временском домену, Различите технике квантизације, Евалуација квантизатора, Хомоморфна обрада говорног сигнала, ЛПЦ анализа говорног сигнала, Скривени Марковљеви модели и њихова примена у препознавању говора. | |||
Садржај практичне наставе | У току наставе студенти добијају три практична домаћа задатка, која треба самостално да реше на рачунару: 1. процена основне учестаности и сегментација сопственог говора; 2. моделирање и евалуација квантизатора за говорни сигнал; 3. моделирање скривеног Марковљевог модела. Осим тога у току наставе студенти уче како да направе систем за синтезу самогласника, спроведу LPC анализу, и др. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | предавања, аудиторне вежбе и практичне вежбе на рачунарима | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |