13М021РЕС - Регулација електроенергетских система
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Регулација електроенергетских система | |||
| Акроним | 13М021РЕС | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Положени предмети: Системи аутоматског управљања, Анализа електроенергетских система | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним концептима помоћних услуга и регулације електроенергетских система. Дефинисање основних захтева регулације. Дефинисање регулационих контура, регулационих ресурса и уређаја. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљавање студената за конструкцију модела и развој алгоритама за анализу динамичких перформанси електроенергетског система. Оспособљавање студената за анализу регулационих уређаја комбиновањем инжењерске интуицује и математичких алгоритама. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://ees.etf.bg.edu.rs/predmet.php?Id=28 | |||
| Садржај теоријске наставе | Основни захтеви регулације. Моделовање елемената система. Регулација учестаности и активних снага. Примарна, секундарна и терцијaрна регулација изолованих и повезаних система. Регулација напона и реактивних снага. Примарна регулација напона. Системи аутоматске секундарне регулације напона. Системи за регулацију побуде синхроних генератора. Регулациони трансформатори. FACTS уређаји. | |||
| Садржај практичне наставе | Формирање динамичких нелинеарних и линеаризованих модела електроенергетског система. Формирање система за аутоматску регулацију учестаности. Формирање система за аутоматску регулацију напона. Анализа перформанси система. Синтеза регулатора. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Класична предавања и предавања у електронској форми (презентације). Вежбе обухватају решавање задатака и симулације на рачунару. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 50 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

