13Е112ПОС - Практикум из оперативних система
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Практикум из оперативних система | |||
| Акроним | 13Е112ПОС | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Објектно оријентисано програмирање 1, Алгоритми и структуре података, Основи рачунарске технике 2 | |||
| Циљеви изучавања предмета | Кроз практичан рад на оперативном систему Linux, упознати студенте са основним концептима, техникама и поступцима везаним за коришћење и администрацију овог оперативног система. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Кроз практичан рад на оперативном систему Linux, оспособити студенте да користе и (на елементарном нивоу) администрирају оперативни систем Linux. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | нема | |||
| Садржај практичне наставе | Увод у Linux. Командна линија и команде. Управљање фајловима (рад са директоријумима, рад са текстуалним фајловима, права приступа). Управљање процесима (појам процеса, операције над процесима, улаз-излаз, цеви). Bash скриптовање. Програмирање на систему Linux (превођење и повезивање, pthreads API). Инсталација и администрација дистрибуције. Филозофија и пројекти отвореног кода. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0 | 1 | 0.5 | ||
| Методе извођења наставе | Аудиторне вежбе и лабораторијске вежбе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 70 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | ||||

