13Д111ВС - Виртуелна стварност
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Виртуелна стварност | |||
Акроним | 13Д111ВС | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Софтверско инжењерство | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са концептима и технологијама виртуелне стварности који поспешују интеракцију човека са рачунаром и истраживање комплексних система, скупова података или искустава, уз могућност стицања практичног знања кроз развој сценарија и прототипских апликација применом технологија као што су Java3D ili X3D/VRML. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања потребних за примену виртуелне стварности у истраживачким, научним и техничким применама, уз дубље упознавање са одређеним практичним аспектима имплементације. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Интеракција човек-машина; принципи креирања корисничког интерфејса; парадигме виртуелних окружења; примене виртуелне стварности; фактори људске перцепције и технологије; улазни и излазни уређаји; 3D рачунарска графика у реалном времену; креирање сцена и симулација; алати: OpenGL, Open Inventor, Java3D, VRML/X3D; елементи VRML; колаборативна и дистрибуирана виртуелна стварности; социјални ефекти. | |||
Садржај практичне наставе | Заједничко конципирање и разрада практичног сценарија или теме пројекта; упућивање у релевантне концепте, приступе, средства и литературу; праћење и дискусија решења, резултата и могућих побољшања током рада на пројекту и његовог документовања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | ||||
Методе извођења наставе | Непосредни рад са студентима на решавању практичних питања која се јављају током имплементације решења која користе виртуелну стварност | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 50 |