Навигација

13Д061ФК - Фотонске комуникације

Спецификација предмета
НазивФотонске комуникације
Акроним13Д061ФК
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Наноелектроника и фотоника
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманема
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са компонентама, системима и техникама у модерним фотонским комуникацијама. Стицање знања из области моделовања фотоничних компоненти и система. Савлађивање метода за пројектовање и моделовање оптичких линкова и мрежа. Циљ курса је да студентима омогући да лако започну истраживачки рад у овој области.
      Исходи учења (стечена знања)Оспособљавање студената да на бази знања са основних и мастер студија овладају сложениjим аспектима фотонских комуникационих система који су резултат комплексне интеграције и интеракције између компонената система, као и и напредним техникама које се примењују у циљу контроле преноса, компензације деградације, повећања протока, моделовања и пројектовања преноса сигнала у оптичким мрежама.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеМодална теорија планарних и кружних диелектричних таласовода. Дисперзија и слабљење у влакнима. Контрола дисперзије. Предајници-појачање ласера, типови повратне спреге, динамичке карактеристике. Фотодетектори. Шумови. Оптички појачавачи. Браговске решетке. Оптички филтри. WDM компоненте и системи. Временско и кодно мултиплексирање. Солитонски системи. Кохерентни системи. Модулациони формати.
      Садржај практичне наставенема
      Литература
      1. Godvin Agrawal, "Fiber-Optics Communication Systems“, John-Wiley & Sons, Inc., 1997
      2. Gerd Keiser: ”Optical Fiber Communication”, 3-rd Ed. McGraw-Hill, 2000.
      3. Rajiv Ramaswami and Kumar N. Sivarajan: “Optical Networks: A Practical Perspective”, Morgan Kaufmann Publisher, 1998.
      4. Jürgen Franc and Virandr Jain: “Optical Communications - Components and Systems”, CRC Press, 2000.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставепредавања и аудиторне вежбе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит0
      Практична настава0Усмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми0
      Семинари30