Навигација

13Д011ОПЕ - Одабрана поглавља из електромоторних погона

Спецификација предмета
НазивОдабрана поглавља из електромоторних погона
Акроним13Д011ОПЕ
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Енергетски претварачи и погони
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаПредзнање из предмета који чине језгро наставе на смеровима ЕПП и ЕЕС Енергетског одсека ЕТФ. Електромоторни погони
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студента са савременим решењима покретања у индустрији, методама анализе, интеграције неопходне опреме, параметрирања, пуштања у рад, и надзора.
      Исходи учења (стечена знања)Оспособљени студенти за коришћење, управљање и пројектовање вишемоторних погона. Оспособљавање студената за самосталну: • Анализу рада вишемоторних погона у стационарним и динамичким режимима. • Моделовање механичких спрега у вишемоторним погонима. • Пројектовање управљачких алгоритама вишемоторних погона. • Коришћење вишемоторних погона.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУвод. Електромоторни погон као покретач процеса. Управљачки системи погона. Начини повезивања са надређеним нивоом управљања. Начини мерења погонских и процесних величина. Идентификација параметра погона: значај, начин реализације, утицај неподешености параметара. Реализације напредних метода управљања: векторско управљање, директна контрола момента. Погони великих снага. Рад без давача.
      Садржај практичне наставеНема
      Литература
      1. Б. Јефтенић, М. Бебић, С. Штаткић „Вишемоторни погони“, Академска мисао, 2011.
      2. 1. Владан Вучковић: Електрични погони, Електротехнички факултет, Београд 1997.
      3. 2. Б.Јефтенић, В.Васић, Ђ.Орос, ...... ”ЕЛЕКТРОМОТОРНИ ПОГОНИ збирка решених задатака”
      4. 3. Б.Јефтенић, В.Васић, Ђ.Орос ”РЕГУЛИСАНИ ЕЛЕКТРОМОТОРНИ ПОГОНИ решени проблеми са елементима теорије"
      5. 5. W. Leonhard: "Control of Electrical Drives", Springer-Verlag Berlin, 1985. `
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставепредавања и аудиторне вежебе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит70
      Практична настава0Усмени испит0
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари0