Obrazloženje školarina za školsku 2023/24. godinu na Univerzitetu u Beogradu - Elektrotehničkom fakultetu
Na Univerzitetu u Beogradu - Elektrotehničkom fakultetu, u periodu od školske 2015/16. do školske 2022/23. godine, školarina za samofinansirajuće studente se nije menjala. Takav stav Fakulteta proistekao je, pre svega, iz osećaja solidarnosti i razumevanje zaposlenih na Fakultetu za finansijsku situaciju studenata i njihovih porodica izazvanu različitim ekonomskim uslovima, posebno uslovima pandemije, ali i kao rezultat preporuke Ministarstva prosvete za održavanje istih cena školarina. Sa druge strane, režijski troškovi, koji se dominantno plaćaju sopstvenim sredstvima Fakulteta, usled akumulirane inflacije tokom prethodnih godina, značajno su prevazišli nivo iz školske 2015/16. godine.
Shodno tome, a u cilju održanja normalnog funkcionisanja Fakulteta, kvaliteta nastave i standarda studiranja, rukovodstvo Fakulteta je članovima Nastavno-naučnog veća na sednici održanoj 17. januara 2023. godine predložilo da se školarine za sve studijske programe za školsku 2023/24. godinu koriguju samo za iznos inflacije u 2022. godini, koja je približno iznosila 15% (https://www.stat.gov.rs/sr-latn/aktuelni-pokazatelji).
Transparentnost i legitimitet u procesu odlučivanja po pitanju školarina, na predlog rukovodstva Fakulteta, obezbeđen je tako što su u odlučivanje po datoj tački dnevnog reda uključeni studentski predstavnici. Velikom većinom koja je uključila i sve prisutne predstavnike studenata, predlog da se školarine povećaju za 15% je dobio podršku. Nakon toga je isti predlog prosleđen Savetu Fakulteta. Na sednici Saveta održanoj 25 januara 2023. godine, na kojoj su učestvovali i predstavnici studenata, ovaj predlog je jednoglasno usvojen i prosleđen Senatu Univerziteta na usvajanje.
Na osnovu svega izloženog, odluka o korekciji visine školarina je doneta u skladu sa zvaničnim finansijskim pokazateljima, u procesu koji je na legalan i legitiman način uključio u odlučivanje sve učesnike nastavnog procesa, a imajući u vidu realne troškove održavanja kvaliteta nastavnog procesa i normalnog funkcionisanja Fakulteta, što je svakako u interesu studenata.