Navigacija

Informacioni sistem Generalnog sekretarijata Vlade Republike Srbije

Elektrotehnički fakultet je izradio idejni projekat informacionog sistema "Elektronski Generalni sekretarijat" (e-GenSek) za podršku rada Generalnog sekretarijata Vlade Republike Srbije. Idejni projekat je izrađen prema zahtevu Ministarstva za telekomunikacije i informatičko društvo, a finansiran je od strane Nacionalnog investicionog plana Srbije, kao jedan od osnovnih koraka u razvoju elektronske uprave. Na osnovu ovog idejnog projekta, Ministarstvo je objavilo i javni poziv za realizaciju projekta.

Generalni sekretarijat Vlade je složen i odgovoran sistem sa ključnom ulogom u delotvornom, efikasnom i racionalnom funkcionisanju Vlade. Postavši jezgro podrške u svim fazama rada Vlade, nameće se potreba za korišćenjem najviših standarda u primeni IKT u radu Generalnog sekretarijata Vlade. Tu se prevashodno misli na razvoj i implementaciju IS (Informacionog sistema). Takav IS mora biti razvijan u skladu sa najsavremenijim metodološkim i tehničko-tehnološkim dostiknućima, težeći da se pomoću njega ostvari funcionalno i tehnološko jedinstvo u poslovima Generalnog sekretarijata Vlade. Do tako željenog informacionog sistema dolazimo planskim i koordinisanim razvojem programskih sistema, gde se identifikuju poslovni procesi i njihovi međusobni odnosi. Pored toga, definišu se elementarne funkcije (servisi) pomoću kojih se poslovni proces realizuju i prioriteti u njihovoj automatizaciji pomoću odgovarajućih softverskih modula. Budući informacioni sistem Generalnog sekretarijata Vlade treba da ima karakteristike sistema za upravljanje dokumentima sa elementima sistema za upravljanje poslovima, posebno prilagođen potrebama i domenu poslovanja Generalnog sekretarijata.

Projekat će biti urađen za godinu dana, prema određenim razvojnim inkrementima na osnovu definisanih standarda i metodologije razvoja. Tako određeni inkrementi postaju zadaci koji će se razvijati i uvoditi ne duže od nekoliko meseci. Rezultat svake faza je jedan kompletiran, testiran i od strane naručioca i korisnika verifikovan proizvod koji je primenljiv u praksi, a u skladu sa skupom funkcionalnosti definisanih za svaku fazu. Svi zahtevi koje treba da zadovolje odgovarajuće izdanje, specificirani su u okviru konkursnih zahteva. Realizacioma svake sledeće faze nadograđuje se prethodna, uz očuvanje svih funkcionalnosti i mera zaštite podataka iz prethodne faze.

Informacioni sistem Generalnog sekretarijata Vlade je jedan od projekata u okviru NIP projekta e-Srbija. Tehnička specifikacija je urađena na osnovu idejnog projekta kojim je definisan konceptualni model informacionog sistema e-Generalni sekretarijat, kao glavni preduslov za implementaciju tehničko – tehnološke osnove tog sistema. U okviru idejnog projekta data je i analiza poslovnih procesa na osnovu pravnog okvira, urađeni su slučajevi korišćenja za identifikovane tipove korisnika, ekranske maske za korisničku komunikaciju sa informacionim sistemom, sistem zaštite podataka, a definisana je stabilna hardverska i softverska struktura sistema koja je utemeljena na normativnim okvirima u ovoj oblasti i koja može da se jednostavno prilagodi različitim oblicima organizacije. Pored toga, idejnim projektom je predložen modalitet razvoja, kako celine, tako i delova informacionog sistema. Dat je i plan u kojem se precizno definiše izrada i realizacija projekta, sa predloženim modelom održavanja informacionog sistema e-Generalni sekretarijat.

Realizacijom projekta uvešće se nova praksa u radu Vlade, odnosno prelazak na bespapirni rad sa materijala, kako u pripremi, tako i na samim sednicama Vlade i radnih tela.